Védelem terhesség alatt
Szívbetegség megelőzése
Depresszió megelőzése
Rák megelőzése
Alzheimer- kór megelőzése
Parkinson- kór megelőzése
Egyéb betegségek
Napi ajánlott bevitel
"FOLSAV-források"
"Folsavas" receptek
Gyakran feltett kérdések

Szerződési Feltételek
Tisztelt Látogatónk!
--------------------------------------
Felhívjuk a figyelmüket, hogy anyagaink tájékoztató és ismeretterjesztő jellegűek, így nem pótolhatják az orvosokkal, gyógyszerészekkel vagy más egészségügyi szakemberekkel való személyes találkozást, beszélgetést és szakszerű kivizsgálást.
A szerkesztők

Ajánljuk:
Álomfejtés, álomelemzés, horoszkóp
Nyereményjáték
Ingyenes apróhirdetések
Testreszabott nyelvoktatás kezdőtől a profiig





Aktuális: Folsavval a baba védelmében!
Az elmúlt évtizedben igazolódott, hogy a fogamzás előtt és a terhesség alatt megfelelő folsavpótlással több súlyos magzati fejlődési rendellenesség kockázata jelentősen mérsékelhető. A terhesség korai szakaszában pl. a fejlődő embrió gerincét lezáró folyamat csak folsav jelenlétében megy végbe hibátlanul.


Mennyi folsavra van szüksége szervezetünknek?
Gyermekkorban kortól függően 25-200 mikrogramm, felnőttkorban 200 mikrogramm a napi szükséglet. Terhesség alatt az eddigi adatok szerint 400-800 mikrogramm folsav napi bevitele ajánlott. Tekintse meg részletes táblázatunkat, mely az életkor és a szokások függvényében mutatja a napi folsavszükségletet!

Folsav-forrásaink: gazdag folsavtartalmú élelmiszerek:
Legjobb folsav forrásaink a máj, a leveles zöldségek (különösen a paraj), a gyümölcsök és az élesztő. Cikkünkből megtudhatja, mely ételek mennyi folsavat tartalmaznak és ez hány százalékát képezi a napi ajánlott adagnak!
Milyen kapcsolatban áll a folsav a szívinfarktussal?
A Centers of Disease Control and Prevention (azaz a Betegségkezelési és - Megelőzési Központ) kutatói szerint a vér folsavtartalma, valamint a szív- és érrendszeri betegségek növekedése között szoros összefüggés van.
Mit tehetünk a Parkinson-kór megelőzéséért?
Az NIA Idegrendszer-Kutatási Laboratóriumban folyt kísérletek során Dr. Mattson és csapata arra az eredményre jutott, hogy megfelelő mennyiségű folsav bevitele védelmet jelenthet az emberi agy számára a Parkinson-kórral szemben.

Talán a folsav a kulcsa az Alzheimer-kór megelőzésének!
Legjobb folsav forrásaink a máj, a leveles zöldségek (különösen a paraj), a gyümölcsök, és az élesztő. Cikkünkből megtudhatja, mely ételek mennyi folsavat tartalmaznak, és ez hány százalékát képezi a napi ajánlott adagnak.
A legfrissebb kutatások szerint a folsav segítség lehet néhány rákfajta kialakulása ellen
Úgy tűnik, hogy a folsav segít a szervezet védekezésében néhány rákfajta kialakulása ellen. Ilyen például a vastagbél-rák, a mell-, a nyelőcső-, ill. a gyomorrák.
Magasabb folsavszint, kevesebb depresszió!
Tanulmányok utalnak arra, hogy a folsav hiánya szoros kapcsolatban állhat a depresszió kialakulásával. A megfigyelések szerint a depressziós emberek 15 - 38%-ának vére kevés folsavat tartalmaz.

 

A folsav rendkívüli egészségmegőrző szerepe miatt 1996-ban az Egyesült Államok Élelmezési- és Gyógyszeripari Minisztériuma elrendelte a gabonafélékből készült élelmiszerekhez (például a kenyérhez és a gabonapelyhekhez) a folsav hozzáadását. Mivel Magyarországon ilyen törvényi szabályozás nincs, hívja fel ismerősei, családtagjai figyelmét a folsav rendszeres használatára!
Küldje el ismerősének!

 
 

impresszum | médiaajánlat | közönségszolgálat | adatvédelem
Copyright 2006 folsav.hu- Minden jog fenntartva készítette: grafi.hu Kft.